Wednesday 13 January 2016

NONVERBAL TENSES

Nonverbal sentence adalah kalimat-kalimat yang kata kerjanya menggunkan tobe / kalimat yang tidak menggunakan kata kerja dasar.

Nonverbal Tenses
( Beberapa rumus Nonverbal Tenses yang penting )

Simple Present  ( Waktu Sekarang )

To be ( is, am, are )

S + tobe + Ks/Kb/K ket

I am a student.
Saya adalah seorang murid.
I am a trader.
Saya adalah seorang pedagang
She is healthy.
Dia sehat.
You are fat.
Kamu gemuk.
We are in the city.
Kita di kota.
I am in Medan now.
Saya di Medan sekarang.

Simple Past ( Dulunya / Waktau Lampau )

To be ( was, were )

S+was/were+Ks/Kb/K ket

I was a boy.
Saya dulunya anak laki-laki.
I was a beggar.
Saya dulunya seorang pengemis.
She was sick.
Dia dulunya sakit.
You were thin.
Kamu dulunya kurus.
We were in the village.
Kita dulunya di desa.
I was in Bali yesterday.
Saya di Bali kemarin.

Simple future ( Akan / Waktu yang akan datang )

To be ( be )

S+Shall/Will+be+ks/kb/k ket

I will be a teacher.
Saya akan jadi seorang guru.
I shall be a boss.
Saya akan jadi seorang bos.
She will be healthier.
Dia akan lebih sehat.
You will be fatter.
Kamu akan lebih gemuk.
We shall be in Jakarta
Kita akan di Jakarta.
I will be in Riau tomorrow.
Saya akan di Riau besok.

Present Continuous ( Sedang tapi sementara / waktu yang sedang berlangsung )

To be ( is, am, are + being )

S + To be + being + Ks/Kb/K ket

I am being busy.
Saya sedang sibuk.
She is being in Surabaya.
Dia sedang di Surabaya.
She is being sick.
Dia sedang sakit.
You are being a chief of us.
Anda sedang jadi pimpinan kami.
They are being sad.
Mereka sedang bersedih.

Present perfect ( Sudah / Waktu yang sudah terjadi )

To be ( been )

S + have/has + been + Ks/Kb/K ket

I have been a boss.
Saya sudah jadi bos.
She has been in Semarang.
Dia sudah di Semarang.
She has been healthy.
Dia sudah sehat.
You have been a cop.
Kamu sudah jadi seorang polisi.
They have been happy.
Mereka sudah bahagia.

Macam-macam Bentuk Tobe:

be       Is,am,are         being            was, were           been 


Modal auxiliaries

will - would
shall - should
can - could
may - might
must - had to

ought to
have to
to be to
supposed to

No comments:

Post a Comment

Contact Us

Name

Email *

Message *